Sunday

Без да бързам

Има от какво да съм изморен. През последните 12 месеца работата ми беше изпълнена само с ядове, изкарах една магистратура, и ремонтирахме един апартамент. Нямах никакво свободно време. Никакво време за себе си.

Сега ремонтът е приключил, взех си магистратурата и напуснах работа. Преоткривам удоволствието от това да не върша нищо. Имам една теория, че нещастието е пряко свързано с бързането. Вземам дъщеря си от училеще по обед. Може ли да останем да поиграя с другите, пита тя. Може, казвам аз, не бързаме за никъде. Пък и щастието е пряко свързано с препичащото слънце. И със сянката на дърветата, и със сгушените в нападалата шума улични котки.

Казах на прекия си началник, че напускам, защото не съм щастлив. Всеки ден на работа се чувствам като пълен неудачник, казах. Давам всичко от себе си и то никога не е достатъчно, добавих след това. В бизнеса е така, отвърна тя, аз работя тук от 17 години и винаги трябва повече. Така се развиваме и ставаме по-добри и по-силни.

Според мен тази култура е погрешна. Ненавиждам я и ми се гади от нея. Тя принизява смисъла на труда и на човешкото съществуване.

И сега какво? Не знам. Водят се войни, инфлацията прави всички все по-бедни, а в държавата ни няма изгледи скоро да се сформира правителство. На този фон е странно как изобщо не се тревожа за бъдещето. Може би ще е ужасно. Почти сигурно е, че ще е ужасно. Но поне днешния ден мина без да бързам за никъде.

7 comments:

  1. Хареса ми. Бавно живеене :) Пишеш ли книгата?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Пиша. Много бавно, защото често имам моменти на "това не става за нищо, защо изобщо се опитвам", но мисля, че ще все някакъв вариант ще види бял свят.

      Delete
    2. Между другото, ще е добра идея да стриймваш наживо във фейсбук събитието в петък.

      Delete
  2. Ако има възможност, ще стриймвам. :) Впрочем софийската премиера я стриймвах, сигурно затова дойдоха толкова малко хора. :))) А ти заповядай направо на живо, ей къде е Търново от Варна.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Следващият път ще дойда. Решил съм да отделям малко повече пари и време за културни събития през новата година.

      Delete
  3. Anonymous16:10

    upwork.com ми помогна много в момент, когато и аз напуснах нещо, което не беше за мен и търсех вариант да не затъна в нов 9-до-5 режим. светът се обърка много, но малките неща остават важни. да не се будиш на сила, да бързаш да си някъде, където не искаш да бъдеш, да имаш повече време да 'бъдеш'. останалото - ще го нагласим.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря за съвета. И аз минах през своя Upwork период преди няколко години. В момента съм убеден, че има как човек да е успешен в работата си без да жертва всичко останало. Правя опити да го докажа.

      Delete